Po vstupu do jakéhokoli nákupního centra, obchodu s potravinami či domácimi potřebami, se na nás již u vchodu valí neskutečné množství slev a akčních nabídek. Ačkoli se tyto nabídky zdají být zprvu velmi lákavé a úsporné, ve skutečnosti se jedná o pouhý obchodní tah, jak ze zákazníka „vyždímat“ co nejvíce peněž.
dárkové tašky

Samozřejmě jistě neznáme člověka, který by se do této pasti nelapil, některé opravdu mohou být výhodné, je ale třeba dávat si pozor.
slevy v supermarketu
Pokud máte hromadu času, nevíte co s ním, pak můžete každý den kontrolovat cenu určitého zboží a jeho změnu, pak si jistě můžete všimnout, že cena jednoho stejného zboží se může změnit, nejprve obchodník zboží zdraží a následně po nějakém čase cenu sníží, změní barvu na červenou, zvětší písmo a léčka je na světě! Stejně tak si tohoto jevu můžeme povšimnout při „velkých“ výprodejích a snížení cen až o 70% a podobně – cenovky jsou několikrát přelepeny a pokud jednu odstraníte, zjistíte, že pod ní se může nacházet cena ještě nižší než je nyní. Každá živá bytost ale není schopna si pamatovat všechny ceny zboží, které nakupuje, možná je to tak lepší – alespoň nevidíme, jak ceny jednotlivých produktů neustále rostou.

V neposlední řadě tu máme také slevy, které nejsou až tak výhodné. Mluvíme tu o zlevnění zboží v řádech korun. Bohužel, obchodníci ví co udělat, aby se zákazníci drželi jejich nákupního scénáře. Vyvěšení plakátů, také jak jsme již zmiňovali zvětšení textu, změna fontu, dále pak reklamy v televizi, neustálé opakování a zákazník je tak zhypnotizovaný. Již si pamatuje, že daný produkt je v akci, dá se zakoupit v daném obchodě a sleva platí do daného dne. Poté přijde do obchodu a vidí hromadu dalších úžasných slev a akcí, že místo jednoho produktu koupí ještě dalších deset a od každého jeden do zásoby. Lapil se a zahrál svou roli přesně podle scénáře aniž by to tušil. Obchodník je spokojený, zákazník také, ovšem žije pouze s domněnkou, že chytře ušetřil, vlastně ale utratil víc, než kdyby na prvotní slevu nenalétl.

A jak se tedy vyhnout této nekonečné obchodní propasti?

účet za nákup

o   Sepište si seznam věci, které je potřeba koupit

o   Vymyslete jídlo dopředu.

o   Kupujte pouze to, co potřebujete.

o   Choďte nakupovat najezení.

o   Nakupujte s košíkem do ruky

o   Kupujte jídlo s krátkou dobou trvanlivosti,

o   Zeptejte se sami sebe, zda zboží opravdu nutně potřebujete.